tirsdag 6. desember 2011

Mitt mini tre...

God morgen!
Litt julestemning både inne og ute i dag. Den første snøen
er på plass, og inne pyntes og dulles det. Ikke alt på en gang, men litt etter litt.
Veldig koselig!
Mitt mini treer en spennende plante, et helt nytt bekjentskap her i huset.
Araucaria, heter den vist nok. Vet ikke så mye om den, annet enn at den ikke er
vinterherdig og ønsker mye lys...


I år har jeg bestemt meg for å bare kose meg i adventstiden.
Pynte litt, bake litt, vaske litt... med julemusikk i bakgrunnen ;-))
Jul bli det uansett selv om ikke alle krinkelkroker er rene, og kakeboksene
trenger ikke være fylt med sju sorter (det er de aldri her hos meg)
Den største utfordringen i år er å få alle gavene på plass,
spesielt husets yngste gir oss litt hodebry,
vi vil jo gjerne innfri alle ønsker....


Synd at adventstiden går så alt for fort.., i alle fall
synes vi voksne det, for andre kan den ikke gå fort nok.
----------------
Hva med deg, har julestresset innhentet deg, eller nyter du førjulstiden?

Uansett....







19 kommentarer:

liven sa...

Heisann

for et artig lite tre.....så dekorativt!
Prøver ikke å stresse i denne tiden, for det er jo en tid vi må huske å kose oss :o)
Når gavene er i boks tar jeg ting som det kommer, og gjør det jeg rekker :o)

Ha en fin dag Monica

takhøyde sa...

Et flott tre!!
Jeg prøver også å nyte - ikke stresse!!
Føler jeg ligger godt an - da blir det kos!!
Klem Heidi :)

KROnPRINSESSENE sa...

Nydelige tre...
Jeg har likt, som har overvintret i kjelleren med så og si null vann, siden julen i fjor!
Perfekt for meg uten grønne fingrer ;)
Kos deg i denne herlige førjulstiden.
Klem May Helen

Synnøve sa...

Så fint tre. Har sett at det er flere som har dette treet i år:-)
Er så enig med deg,en skal kose seg i advendtstiden.
Ha en fin dag
Klem

Lappeline ♥ sa...

Kjempe fint tre.....her erd et ingen julestress
Gjør som deg koser meg.....her er det også minste mann ehhh på 17 som er vanskelig
Ønsker der fine advent`s dager

Klem

Tovepia sa...

Dette hadde kanskje vært noe for meg også, for jeg skal ikke ha juletre i år, men dette hadde vært perfekt!
Det gjelder å nyte dagene, for sannelig går det fort;)
Kos deg masse, klem fra meg;)

Unknown sa...

Det var et koselig tre;)
Kjempefint ♥
Er er det og KOS i adventtiden;)

Klem Line

Martes atelie` sa...

Så fint tre ;) Det er så mange fine trær å få tak i. Tittet på et her om dagen...tror det var lerk...men. 600,- kr. Nei, takk. Synd, for det var fint.

Pakker til ungene skaper hodebry her også. Sønnen min ønsker seg bare lego. Han "drukner" nesten i lego...Barn nå har jo det meste. Ikke lett.
Takk for hilsen hos meg. Da fant jeg din fine blogg som jeg skal kose meg litt med nå.
Ha en fin kveld videre.

Bente sa...

Her blir det nok ikke stress med superrengjøring og syv sorter. Vi skal jo kose oss i adventstida, ikke stresse.

Ha en flott onsdag

Just a Little Vintage sa...

Hei på deg=)!
For en spennende plante/tre=)!! Jeg stresser ikke, tar alt med ro;). Skal ikke feire jule hos oss, så da er det viktigste å få alle gavene i hus;)! Ikke mange igjen nå=)!

Ha en herlig uke videre og koooooos deg masse=)!
Klemmer!

Anne på landet sa...

Nydelig lite tre!
Jeg har sett meg ut en liten avlegger i skogen som jeg snart må ut å hente, hihi.

Skjønn førjulsstemning hos deg og veldig enig med ditt fokus i denne tida.

Klem,klem.

Anonym sa...

God morgen i snøen :)
Kjempe flott tre! Og så ser det så "rent" ut, har en følelse av at de vanlige granbuskene vi tar inn i huset er fulle av små kryp ! Høres koselig ut med julesysler. Her går det i hønsenetting og sokke strikking, og så laget jeg krumkaker i går som pent ble lagt i kakeboks, for så å bli spist :) Ja,ja, kakene er best før jul og så får jeg lage fler en annen dag. Syns det er godt med krumkaker og multekrem på julaften.
Ha en fin dag da.
Klem fra Britt

Anonym sa...

Hei!

Så koselig at du fant veien innom meg!

For et vakkert hus du har ♥

Legger meg til jeg :)

~Natalie~

Lisette sa...

Takk for komentar inne hos meg;) Veldig kjekt! Og for noen fine bilder her, elsker de trærene og keramikk krukkene.

Nostalgia sa...

Så flott denne var ! Det er helt sant, man skal kose seg i adventstiden. Her er det ikke bakt en kake enda, ingen kakemonser her i huset... det kommer nok allikele til å bli laget litt, som for eksepel krumkaker som er et must til multekremen.

Ønsker deg koselige førjulsdager :-)

charm design sa...

De er så fine de små trærne.
Ha en fin onsdags kveld

Merethe sa...

Hei!
Nydelig mini tre og fine bilder:)
Ha en finfin kveld

Villa Minde sa...

Så nydelig <3 <3 Sånt tre "må" jeg også ha kjenner jeg ;o) Så flink du er som klarer å roe ned og bare kose deg disse fineste dagene i året! Julestresset har ikke innhentet meg akkurat, men føler at jeg ikke helt har fått tid til å nyte advent heller. Så nå må jeg forte meg he-he. Ønsker deg en herlig fredag! Klem fra meg

EKTE INTERIØR sa...

Så tøft tre! Har aldri sett et slikt før. Jeg jobber også med å ta det helt med ro før jul i år. Går riktig så bra hittil men sliter litt med å ta husvasken med ro. ;) Alltid et stressmoment det der dessverre! :)

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer mottas med takk

Related Posts with Thumbnails