fredag 9. desember 2011

DIY rund pute


Ikke mye jul over dette innlegget, men...
Den store, runde, rosa strikkeputen min, som du kan se HER trengte ny vinter look.
Aller helst ville jeg strikket en ny, synes strikk er så flott til denne årstiden.
 Men strikking tar litt lengre tid enn å sy, til tross for tykke pinner og tykt garn,
så  det får bli en annen gang..


Noen gamle panel lengder har fått nytt liv som rund pute her hos meg, så nå
skal det bli jul i den lille gangen også! Ikke mye rødt å finne i mitt hjem denne julen....
Den runde puten skal få selskap av den lekre avlange linpute med paisley mønster
 fra Anemone. 
Den avlange puten, og mange andre lekre puter i samme serie, finner du HER .

Har sett mange ulike varianter av runde puter, nedenfor prøver jeg meg
på en forklaring på hvordan jeg har laget min.
.

Mangler dessverre bilder fra selve sy prosessen, de har jeg på underlig vis klart å slette..
Men håper det er noenlunde forståelig .


Ønsker du å lage en pute med diameter på 40 cm, reduser sirkelen til diameter 20 cm,
og rektangelet til bredde 30 cm.
----------------------

Tenk at vi er kommet til den tredje adventshelgen, jammen flyr tiden unna.
Har dessverre enda noen julegaver som ikke er på plass...
Til helgen kanskje :-))






15 kommentarer:

Magdalena sa...

så stilig! så flott at du legger ut mal!

fikk lyst å spørre hvilket rediregingprogram du bruker, ser vi har samme ramme som jeg har på headeren..

ser det såvidt iblantnår du raser avgårde, må stikke innom jobben din en dag!
ha en skjønn helg , klemklem

Unknown sa...

FLOTTE puter!
De er fine de runde, men jeg tror ikke jeg får til og sy en slik altså, hehe, jeg er ikke noe god på puter egentlig, hehe.

Ha en finfin kveld og helg ♥

Klem Line

Grip dagen sa...

Flott, men pirkete å sy rundt puter. En må ha en viss iq for å mestre den oppgaven der!
Den du består visst testen utmerket. Gratulerer.

Du får sette igang å strikke så den blir klar til neste jul...?

Jeg bladde nedover bloggen din og så de flotte strikkede klutene. Akkurat nå har jeg stor manko på både kluter og strikketøy! Så nå vet jeg hva jeg skal igang med.
Takk for kommentar og for fin inspirasjon.
Klem Marit

(eddas) sa...

Kjempefin pute du har sydd,skulle gjerne ha sydd en slik en:)men tror jeg skal begynne med en enklere variant:)
ha en fin lørdag

liven sa...

Fine puter Monica!!
Liker godt slike runde varianter....og etter jul vil jeg lære meg å sy!! Tror det skal bli mitt nyttårsforsett :o)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg!
Jepp, tiden flyr, og jeg kjenner panikken kommer snikende, skal svinge meg i helgen i håp om å få bedre kontroll, hehe
Ha en strålende helg!

Anonym sa...

Hei
Så kjekt at du også driver med helt unyttige ting i julestria :) Her går det i håndarbeid, kranser, juletrær, hjerter og julekaker som vi nå fint kan kalle for førjuls kaker :) Er imponert over hvor flink du er jeg ! Og nå ser det ut som om været har roet seg litt og at det blir en lys og fin dag.
Beste hilsen og klem fra Britt

Valmueplassen sa...

Takk for koselig hilsen hos meg :-)) Kjempefin blogg du har, og så mye fint du lager:-) Tenkte jeg skulle prøve meg på en marius genser til lille Milla, så hun ikke fryser i vinterkulda. Får se om jeg finner oppskrift og garn til en hundegenser på shoppingrunden i dag.Legger meg til som følger hos deg:-)

Valmueplassen sa...

Takk for koselig hilsen:-) Så mye fint du lager, de putene er jo såå fine! Skrev en kommentar til deg tidligere i dag, men den har ikke blitt lagt inn. Gikk kanskje litt fort da, før byshopping og julegaver.Skal prøve meg på litt håndarbeid jeg også.En marius genser til Milla, så hun ikke fryser i vinterkulda. Hvis jeg finner en oppskrift på hundegenser da.Legger meg til som følger. Ha en fin lørdagskveld :-))

Drøm sa...

Fin fin pute:) God helg! Klem Julie

Anne på landet sa...

SÅ flott pute og SÅ greit forklart!
jeg har sydd slike puter, men ville hatt problemer å forklare andre.
TAKK for tipset!
Og god advendt videre :o)

Klem fra Anne .

Thelma Louise sa...

så bra, godt forklart..))

ja dagene flyr....mye her som ikke er på plass..men nå har jeg i alle fall fått
bestilt julekortene..hurra.-))

Klem

Anette Willemine sa...

Puten ble kjempeflott!! Så flink du er!
Godt forklart!

Ha en fin kveld!


AW

Gry sa...

Oi, så flott puter! De var nydelige, så flink du er!! Takk for koselig hilsen og velkommen som følger hos meg. Fint her hos deg, så jeg la meg til her ;) God uke videre til deg! Klem Gry

Unknown sa...

Så fin pute og en finfin blogg!! Dette inspirerer!!! Vet ikke om jeg skal legge lista så høyt, eller kanskje...visst jeg har nok stoff???

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer mottas med takk

Related Posts with Thumbnails