torsdag 31. januar 2013

Noen dager...


God morgen alle sammen!
Tenkte jeg ville dele litt bilder fra i går med dere.
En skikkelig regnfull og grå dag hadde vi her på vestlandet.
En sånn dag med fint vær ute til å være inne i,
...men i dag er himmelen blå!
Jeg var skikkelig "flink husmor" i går!!
Fikk unna en hel masse, både klesvask og rydding,
og jammen ble det ikke tid til å kose seg med litt baking også.
På en sånn grå dag burde jeg vel heller bakt noe rosa og søtt....., men men.
Her i huset ble det laget sunne og gode knekkebrød.
De fine bakebollene mine er gave fra skjønne Henriette på Anemone.
...klart det er litt gøyere å bake når man har så fine bakeboller :))
Disse knekkebrødene er veldig raske og enkle å lage.
Det eneste som er litt utfordrende er å smøre de utover stekeplaten i et jevnt og fint lag,
vær tålmodig og bruk litt tid på dette. Jeg bruker en stekespade til denne jobben.
Om du har laget knekkebrød før har du gjerne opplevd at de kan henge fast i stekepapiret?
De har vi, men etter at vi begynte å bruk Non Stick bakepair fra Clas Ohlson er dette 
ikke lengre et problem, så disse kan jeg absolutt anbefale.
Har tidligere fått spørsmål ang. oppbevaring av knekkebrød.
Mange har opplevd av de blir bløte og/eller mygler.
Knekkebrød må oppbevares tørt, jeg har mine i en
papirpose i brødboksen, da holder de seg
sprø og fine.
Dessverre er de fleste spor etter den "flinke husmoren" her i huset som visket bort i dag.
Ser nesten ut som hun har vært på langtidsferie..., hmmm kanskje ingen dum ide :))

Ønsker dere alle sammen en riktig fin siste torsdag i januar.
Tenk, snart februar og vi er et lite steg nærmere våren!

Smil og klem fra

20 kommentarer:

HOUSE NR 12 sa...

Hei Monica!
Åå det er så gøy å ha en slik innedag når regnet høljer og bare kose seg inne, og få gjort unna litt som har hauget seg opp :)
Knekkebrød har jeg også laget. Og spesielt kjekt å bake med fint bakeytstyr ja... ;)
I går ble park. plassen her nede oversvømt i høljeregnet blandet med flo sjø... Bilen min overlevde så vidt fordi den er så høy! Men stakkars han i bokbutikken kunne padle hjem i sin bil i går... Narvestad måtte vade til knærene ut å rygge min bil på land... Enda en gang var jeg superglad for min høye bil...! :)
I dag er det heldigvis normal vannstand her nede... ;)
Vi sees snart på jobb!
Klem Henriette

Anne sa...

Nam nam...elsker hjemmelagede knekkebrød! Tror jeg må lage det til helgen ja ;) Har samme bakeboller...de er kjempeskjønne :)

Ha en nydelig dag :)
Klem Anne

Magdalena sa...

åååå du er så dyktig en husmor!! nydelige bilder og så flotte bakeboller! ja det er mye gøyere å ta til med baking med pent utstyr!
kose deg nå som det går mot helg..
klem M

Anonym sa...

Så flinke du var som baka knekkebrød for gårsdagen var sikkelig surt vær,huttetu og sån som det snur,idag er det sol og lyst og lett:)
Herlig å være ei sikkelig husmor av og til,kjennes herlig å få gjort litt!

Ein fine dag til deg,jippi siste dag i Januar:)

Klem fra Lillian

My Dream sa...

flink du er... :) så godt ut... :)
her har vi og hatt sol i dag.. deilig asså... :)

Ha en fin fin dag :)

Klems Diana.

Anita sa...

Nydelig med hjemmelaget knekkebrød.
Jeg pleier smøre bakepapiret med ca 1 tesje olje, da er det lettere å få deigen jevnt utover brettet og det setter seg ikke fast.
Fristende bilder og presentasjon ;)

Hos meg hekles det ;)

Unknown sa...

Mmm, de så gode ut!!
Og så smart bakepapir, takk for tips:)

Ha en fin fin dag...:)

Unknown sa...

Det er så godt med slike sunne knekkebrød :) jeg har vært flink husmor hos min sønn og svigerdatter i dag. Hun er gravid med andre mann så jeg hjalp men vindusvask og skifting av gardiner på alle vindene ! Hun bakte daim boller- nam :)

Resten av kvelden skal tilbringes i sofaen :)

God kveld klem til flinke deg - Monica

JeanetteCEB sa...

Så flink du er :)
Dette så virkelig godt ut.
Takk for at du deler :)
Ha en kjempefin kveld.
Klem fra Jeanette

Anonym sa...

De knekkebrød så bare utrolig gode ut:)
Nydelige bilder
Fortsatt herlig kveld
Klem Merete

Unknown sa...

Så flink du er. Altså jeg følte meg som en flink husmor i går, helt til jeg leste alt du hadde fått gjort:)
I dag hadde husmoren helt ferie, ikke planlagt ferie... Mye som burde vert gjort, men noen dager må man bare nyte solen når den er her!!
Fin kveld til deg.
Klem

Jijji sa...

Tusen takk for gode knekkebrødtips. De gangene jeg har forsøkt å lage knekkebrød har jeg sliti med både bakepapir som sitter fast og myke knekkebrød dagen derpå. Så nå vet jeg hva jeg skal prøve neste gang ;)

Deilig med sånne effektive dager hvor man får gjort unna masse.
-Bare så synd at resultatet ikke varer....

Klem fra Jijji

Helenas enkla vardag sa...

Vilka underbara bilder! Baka knäckebröd måste ju vara perfekt en gråmulen dag! Ser ut att smaka lika gott som bilderna talar!
kram Helena

☆Baronivegen☆ sa...

Hei på deg:)
Så koselige bilder:)
Det er så godt når sånne husarbeid ting er gjort:). Eg styrer på med maling, så husarbeid står litt på "vent" her..hihi..
Og heimalaga knekkebrød er kjempe godt, lenge sidan eg har baka knekkebrød no, så kansje eg skal hiva meg rundt i helga og laga:)
God helg til deg:)
Klems Evelyn:)

Anonym sa...

Hei
Ja,da fikk vi lyst til å bake :)
Så kos hos deg.
God helg klem fra meg
Britt

Anno 2009 Hjem og sånt sa...

Hjemmelagde knekkebrød ja. Det er lenge siden jeg har laget. Takk for tipset om non stick bakepapir fra clas Ohlson. Må ha med med neste gang jeg er der.

Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg forresten;)

Utrolig fott og smakfult hjem du har. Helt etter min smak.

Legger meg til som følger jeg:).

Fortsatt fin helg. Klem fra Marilinn

Life´s Silverlining and I sa...

Godmorgon! vilken fin blogg jag hittade, hit kommer jag gärna igen. Kram Nilla

Lappeline ♥ sa...

Mmmmmm syntes jeg kjenner duften. Ser deilige ut.
Og nydelig fine bilder
Fin søndag til deg
Klem

Barkeblikk sa...

Nam. Dette må jeg teste ut. Jeg som elsker knekkebrød ;-) Takk for at du deler, og jeg elsker bakebollene dine. Heldig.

Takk for skjønn kommentar hos meg.
Ha en nydelig dag :-)
Klem.

Spirea sa...

Herlig med slike dager der man får gjort lure ting - som å lage knekkiser :) og ja, de bakebollene er nydelige (har de samme selv ;)) og gjør bakingen litt "lekrere" - hvis man kan si det sånn ;) håper du har gode dager - og at denne uken din blir fin. klem din vei

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer mottas med takk

Related Posts with Thumbnails