fredag 11. januar 2013

Nye badet vårt


Rent, enkelt, lyst og luftig er det blitt på nye badet vårt!
Blandebatteri med åpen tut og vannfall har jeg ønsket meg siden vi
bygget det andre badet i 2009....., denne gangen fikk jeg viljen min.
Veldig glad for det :)
Skuffeseksjoner i høyglans utførelse og helstøpt vask fra Kvik.
Siden badet ikke er så stort valgte vi å droppe overskap/høyskap for å få
et mest mulig luftig inntrykk.
Det store speilet over vasken gir også en ekstra rom opplevelse.
Speilet er limt rett på veggen uten fliser under, så er det lagt fliser inn
mot kanten.
Flisene på veggen er matte med helt rette kanter.
Dette gir liten (nesten ingen) kant mot fugene, veldig praktisk
med tanke på renhold.
Flisene på gulvet er nesten sorte, minner om fargen phantom fra Tine K.
De har ujevne kanter og gir et litt røft preg, de er utrolig behagelige
å gå barbent på.
 I dette rommet var det tidligere et gammelt bad med badekar og et lite rom til toalett og vask.
Alt er revet, vi har lagt opp nye rør og elektrisitet, håndtverkere har labbet inn og ut....
Nye vegger er satt opp, nytt gulv er støpt...,
mye arbeid har det vært og tid har det tatt, 
men helt klart verd det.

Litt småplukk mangler enda, oppheng til toalettrull og håndkler.
Viktig å finne det rette før man borer hull i flisene.
Foringer mot vegg ved siden av skuffeseksjon og siste strøk på listene
kommer snart på plass også.

Dekorative og praktiske tre bokser fra Tine K, kjøpt hos Designstjerner.
Litt stæsj må vi jo ha!
Lys er også viktig, og dess eldre man blir jo viktigere blir det....
I taket har vi montert strøm besparende led lys spotter.
Jeg var skeptisk, var redd lyset ville bli "feil", men ble positivt overrasket.
Over speilet har vi montert en lampe for våtrom med vanlig lys,
denne er fra Designbelysning.
Egenprodusert matte på gulvet i tekstilgarn Hooked Zpagetti.
Hvordan denne er laget kan du se i et tidligere innlegg som du finner HER.
Veldig kjekt å ha litt egenproduserte ting også, kanskje ikke så praktisk i fargen,
men den tåler helt fint en tur i vaskemaskinen...
(der har denne allerede vært)

Oliventre, håndklær fra Lexington, Icon smykke fra Anemone Blomster og Gaver.
Kurver, duftlys, keramikk krukke, såpe, sett med trebokser fra Tine K.
Håndklær med frynser fra Kid.
Har ingen bilder av badet slik det så ut før, men kan røpe at badet var skikkelig slitt og
hadde fuktskader, og de rosa 80-talls flisene kommer ingen til å savne :))
Her ser dere litt fra prosessen, en skikkelig skitt jobb, men desto kjekkere når man er ferdig :))

Ønsker dere alle sammen en riktig fin fin helg!

Smil og klem fra

30 kommentarer:

Linn sa...

Oij, så fint det ble;) dere har gjort en helt super jobb;) kjekt og ha badeværelse lett og luftig, og ikke minst enkelt for rengjøring;):)
Ønsker deg ei fin helg videre:)
Klem fra Linn:)

Unknown sa...

Wow Monica,lekkert, lekkert, lekkert. Ja her fikk jeg noen ideer til badet vårt. Har lenge sett etter en lampe som jeg kunne tenkt meg, nå tror jeg at jeg fant den, hvor har du kjøpt den? Og den springen kan du tro jeg har siklet på siden jeg hadde en liten gjesteopptreden i VVS bransjen.

God helg og klemmer fra meg.

Hobbybruket sa...

Gratulerer så mye med lyst og lekkert bad. :)

Unknown sa...

knallfint, elsker det blandebatteriet :)
Ha en finfin helg :)

Klem klem

Hjem & Glede sa...

Å din heldige Skjønning!
For et drømmebad!
Å lekkert alt sammen.
Gledelig helg til deg og ha det på badet....ho,ho,ho..
Klem
Camilla.

Bondekjerringa sa...

Rålekkert! Ønsker deg en riktig god helg :)

Elna sa...

Vilket vackert badrum! Det skulle jag kunna kopiera *ler*.

Kram

mirjamsdrøm sa...

Så flott bad dere har fått!!
Gratulerer :)
Ønsker deg en super helg ;)
Klem

Hiltonfruen sa...

Rett og slett bare lekkert! Så mange fine detaljer:)
Kjempefine bilder, takk for herlig inspirasjon.
God helg til deg.
Klem Monica.

amo sin blogg sa...

Aldeles nydeleg bad du har fått.
Blandebatteriet med tut har eg ikkje sett før, herleg !!
Me har relativt nytt bad, i ny hytte.
Her vart det stor diskusjon om boring i flis.
Me fekk eit lurt råd hos rørleggaren, bruk kraftig lim til oppheng av rullhaldar, handklehaldar o l. Det har site fast dei to åra me har hatt det.
Godt alternativ til boring !

God helg !
Anne-Mari

Unknown sa...

Så lekkert bad! Jeg gleder meg STORT til vi skal pusse opp badet her i huset. Et lyst, luftig og varmt bad er bare HERLIG! Mange flotte detaljer du har på badet. Og sååå flink med håndarbeid, jeg er imponert!

Ingeborg

Helenas enkla vardag sa...

Vilket frächt badrum, så mycket fina saker! Jag är på jakt efter en liknande pall som du har!
Kram Helena

Marit sa...

Så fint de ble!!:) Og blandebatteriet er noe av det kuleste jeg har sett! Har aldri sett et sånt før!

Ha en riktig god helg! Klem Marit

Miss Susie and the Bandits sa...

Så lyst og fint det ble! :o)
Ingenting er som et heeelt nytt bad ;o)
Driver med baderomsplanlegging vi også for tiden. Forhåpentligvis skjer det i løpet av våren/sommeren.
Vi hadde samme type blandebatteri i vårt forrige hus, og skal absolutt ha samme denne gangen også. Love it!
Ha en riktig fin helg. Og nyt det fine nye badet :o)
Klem Susanne

Unknown sa...

Så utrolig lekkert!!
Og alle de herlige detaljene ♥

Precious Home sa...

Ett nydelig bad!
Bare elsker servantskuffene dine!
Rene enkle og skuffene gjør det mer prakstisk:) Kjempelekkert!

Ha en fin helg!

Anonym sa...

Hei
Gratulerer så mye med nytt flott bad :)
Utrolig fint ble det!
Håper helgen blir god, været er iallefall strålende :)
Gooood klem fra Britt

Heimlaga ting sa...

Badet ble kjempe fin, og veldig delikat.
Mange flotte detaljer.
God helg!
Nina

Oda sa...

Hei Monica!
Dette var virkelig et fint bad! NYDELIG! Godt planlagt ser jeg, og ikke minst god gjennomført stil :) Du (dere) er flink ;)
Ønsker deg en god helg!
Klem fra Oda

AC IN A BOX sa...

Badet deres er bare så lekkert med mange herlige detaljer.
Ble fasinert av blandebatteriet, stilig.

Fin helg til deg!
- AC

Anonym sa...

Ååååå så delikat og nydelig bad:)heilt fantastisk og med så nydelige detaljer og:)

Fine kveld til deg!
Klem fra Lillian

Spirea sa...

Jeg sier det bare: SÅ lekkert!! <3 Elsket det badet! Og jeg må si, jeg digger sånn åpen tut. Tror du ikke jeg også ønsket meg det da vi pusset opp badet i høst? men fikk jeg viljen min? neida... ;) det går helt fint, det ble noen andre kule noen, men likevel...sukk -det er kanonfint!
Beklager at jeg har vært noe fraværende i det siste, men det er mye som skjer hos meg og jeg har vært litt dårlig -men vips, så er jeg igjen innom deg <3 Og det er alltid så fint å poppe innom her!! klem klem

Monique sa...

Wonderful bathroom, nice decorations!
have a nice sunday!
Monique

Marianne Dragon Waagan sa...

Veldig flott bad, lyst og lekket!
Den kranen er jo bare helt genial, en slik har jeg aldri sett før.

Ha en kos søndag:)
Klem Marianne

Unknown sa...

Det ble et nydelig bad- og for en stilig kran :)Godt du fikk viljen din nå. Vi har samme veggfliser på badet(tror jeg), men veldig forskjellig ellers :)

Ønsker deg en fin kveld og flott uke

Klem fra Monica

vitahusetochelvis sa...

Väldigt snyggt :)

/S

Notre Maison sa...

Hvitt, rent og lekkert. Nydelig!

Home of Milla sa...


Hej Monica,
Åh, vilket fantastiskt fint jobb Ni gjort. Mycket fina och inspirerande bilder!
Kram

Kjersti sa...

Rålekkert! Elsker blandebatteriet, hverdagsluksus;) Fiin helg til deg:)

Miriam Segal sa...

Nydelig bad du har fått! Kunne du være villig til å si meg hvilken modell blandebatteri du har fått ev også hvor du har fått tak i det? Jeg elsker åpen tut og ønsker meg en slik en. På forhånd takk for hjelpen!

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer mottas med takk

Related Posts with Thumbnails