mandag 8. februar 2010

Soverom

Bildene i dagens innlegg er tatt på soverommet vårt. Dette rommet har fått en etterlengtet "ansiktsløftning". Veggene er malt med farven S 2005-Y50R, møbler med farven Chi.

Forandringen er formidabel, har "heldigvis" ikke noe før bilde å vise, men kan røpe at veggene var grønn og møblene i lutet furu (noe bildet er vel neppe nødvendige...., he he).
En ny hjemmelaget listhylle, maken til den jeg har i gangen, har også blitt laget. Fremdeles gjenstår det en list her og der, men, men satser på at det kommer på plass en gang det også. Her i huset tar ting litt tid.....
Litt nye puter har jeg også laget. De runde er utrolig artig å sy, krever litt tålmodighet, spesielt for en som meg som stort sett kan sy rett frem, og tilbake igjen, men absolutt verd et forsøk.

Puten i lin har jeg valgt å ta hvite sløyfebånd på i åpningen.

Hennie Interiørboken er stadig til stor glede, og inspirasjon.


Har også brukt litt av stoffet som var til overs etter putesyingen til et lite bilde.

21 kommentarer:

Elin | Draumesidene sa...

Hei! Takk for vakre ord på bloggen min! For eit nydeleg rom dokke har laga! Verkeleg skjønt! Elskar fargane! Minner er godt å ha, sjølv om eg i dag vart litt vemodig også. Men ein må lære seg å smile av gode minner...

Ha ein fin kveld!
Klem frå Elin :)

LYKKEBO sa...

For et gjennomført og flott soverom!!
Herlige farger...(koden er notert;)
Den runde puten var super søt! Sånn vil jeg å ha;)hihi.. Flott med mix av tekstiler..

Mandagsklem:)

M sa...

Guuuu kor stilig!!!
:D!!
Deilige duse farver, det blir så rolig, ikke sant?
Ja, skrekk og gru, tenk da alt var knallfarver og furu...men vi synes jo det var stilig den gang!
Klem,M

liven sa...

Soverommet ditt er kjempelekkert!!
Grønn farge og furu...ja der har vi også vært :o)
en nydelig farge dere har brukt.....og så masse koselige puter!! Kjempefine disse med hjerter på :o)

Ha en fin kveld

Hvit Villa sa...

Gratulerer med nydelig soverom! helt fantastisk flott var det, tipper du drømmer søtt her? :-)

lillelise sa...

Hei!
Så flott soverom! Nydelig farge, faktisk derfor jeg måtte inn her og titte. Masse flotte puter, så flink du er til å sy! Og jeg likte veldig godt hylle over senga. Hvis det er til noe trøst er det ikke bare hos deg listene tar tid...
Ha en fin fin kveld

Anemone sa...

Hei hei!
Så utrolig lekkert det ble! Lyst, lunt og koselig.Akkuratt slik det skal være :) Alle de fine putene... Har du sydd den runde også? Den med silkebånd var superfin!
Ha en fin uke! Og sov godt på nytt soverom!

Bluggi buggi blogg sa...

Soverommet var blitt helt nydelig. Mange fine detaljer, virkelig fint :)
Trude :)

Rosemary and thyme sa...

Helt nydelig ble det, og så flotte bilder!
Ha en fin kveld!

Klem Tove

På landet sa...

Så fint, likte fargen. Lekker hylle å nydelig pute =)

Her sover du nok godt.

Just a Little Vintage sa...

Lekkert, lekkert ,lekkert=)! Nydelige fargetoner på soverommet=)! Kjekt du vil dele fargekodene med oss! Ha en kjempe fin uke!!

Klemmer!

Mitt hvite hus sa...

Så fint soverom dere har..kjekt å få pusset opp.. Putene dine var kjempefine..dette kan du O=)

Ting tar tid her i huset også hvis det er en trøst.. skal ikke ramse opp ...ler O=)

ha en fin uke..
klem Kerstin

Karna sa...

Så lekkert...nydelig farge, et super fint soverom rett og slett!

Christine Louise sa...

Så utrolig nydelig soverom. Her hadde jeg fint kunnet sove ja.. Den bildehyllen var nydelig. Så flink dere er :)

Ønsker deg en flott dag.

Klem fra meg.

liven sa...

Så rart....jeg la nå virkelig inn kommentar på dette nydelige soverommet ditt i går.....
Synest det er så utrolig fint og gjennomført!!
Nyyydelige puter også!!

Ha en fin kveld monica

Min Homer sa...

Hei, Soverommet ditt er som en drøm... En fin mal å gå etter når vi skal begynne på det soverom-prosjektet vårt. ( hjelp!! )
Nå ligger du vel bare i senga blant alle dine puter og nyter det flotte rommet.
Ha en fin fin onsdag :-)

Magdalena sa...

nydelig soverom, i de vakreste støvfarger...
ettersom du forteller må forandringen være stor! dette er bare lekkert..
og putener er prikken over i-en..


takk for kosleig hilsen til meg,
- klemklem

Anette Willemine sa...

Hei Monica!
Takk for koselig hilsen på bloggen min! Så fint at du la igjen et spor slik at jeg kunne finne tilbake til din fine blogg!
Soverommet ditt ble flott i nye farver. Så flink du er å sy puter!

Ønsker deg en deilig fredag!
Klem fra
Anette Willemine

Ruter & Hjerter sa...

Her hadde ihvertfall jeg sovet godt! så fine farger du bruker sammen:)

Home By Virginia sa...

Heisann :)

Vakkert soverom og nydelige puter... :) Flink du er...!!! :D

Klem fra Malin Virginia

Richtsje sa...

Hej Monica, I like the way you decorated your bedroom indeed! At this moment, we are changing ours as well, it will be different from yours but you really inspired me...

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer mottas med takk

Related Posts with Thumbnails