torsdag 28. januar 2010

Den store dagen





Søndag i uken som gikk var det barnedåp for vårt skjønne lille tantebarn, Helene. Dåpsgaven, som dere ser på bildene over, er laget av en utrolig dyktig dame. Tusen takk til Trude, den flotte bloggen hennes kan du se her


En enkel blonde ble brukt for å pynte opp litt ekstra. Et lite forsøk på å skille "vår" rosa konvolutt fra alle de andre. ;-)


Her er den lille frøkna i sin nydelige dåpskjole, strikket av min dyktige svigermor. Ikke helt fornøyd med alt
oppstyret, ikke bare kjekt å være dagens midtpunkt.


Sermonien fant sted i den gamle flotte kirken fra ca. 1153, Fana kirke. (bildet av kirken er lånt fra nettet). Selv er jeg også døpt i denne kirken, - en gang for lenge siden.

Ikke mye skjer på interiørfronten her i huset, men kjenner at det rykker litt i "symaskinfoten". Har lyst å sy noe nytt og vårlig, men sliter dessverre med en rygg som absolutt ikke vil at jeg skal sitte, det beste er å gå og stå. Det har blitt mange og lange turer på meg, men ellers er det lite jeg får gjort  grrr....


7 kommentarer:

Bluggi buggi blogg sa...

Nydelig, nydelig, nydelig...både bildet, kjolen og barnet :)
Har vært i en vielse i den kirken en gang, men det er eneste gang jeg har vært der.
Du må ha god bedring med ryggen din. Kjedelige greier. Du får bruke tiden på å lage ideer om hva du vil lage når du blir bra igjen :)
Trude :)

Anemone sa...

Hei hei!
Så koselig det "dåps bildet" var! Du er sikkert en sånn "bestetante"! Sånn som legger litt ekstra tid og energi i å finne eller lage spesielle gaver og kort. Jeg har to sånn tanter og kortene og gavene fra dem er alltid så utrolig koselige. Jeg er eneste tanteungen som fremdeles får bursdag og julegave fra disse to... (18 år er grensen hos oss... ;) Fordi jeg blir så hoppende glad for en liten hjemmesydd engel, heklete pulsvarmere med perler på, eller en liten boks med hjemmelaget snop... Gaven din minnet meg om dem... Heia "bestetantene"!!! ;)
Vi reiser på messe i helgen for å handle inn VÅR VÅR VÅR! God helg til deg! Og god bedring med ryggen!

Rosemary and thyme sa...

For en fin gave til en skjønn liten tullemor!
Kjolen var så fin, den må du ta godt vare på!
God bedring. Håper ryggen kommer seg snart!
Ha en fin kveld!
Klem Tove

Mitt hvite hus sa...

Så kjket at dagen var vellykket...og hoved personen selv var virkleig flott...'''
Fana kirke er en flott kirke..


Ønkser deg en fin dag..og helg...
Klem Kerstin

Lisemoren sa...

Så nydelig dåpsgave du har fått laget. Jeg likte så godt strikkesetet i rosa som du hadde strikket selv også, det blir sikkert satt stor pris på av mottakeren også.

Et nydelig bilde av fana kirken var det også. Den ligger jo så nydelig til også. Nå med all snøen er det jo ekstra fint også :)

Ønsker deg en god helg.

Klem fra Lisemoren

Karna sa...

Åhhh for et skjønt dåpsbarn, med en nydelig dåpskjole! Fantastisk flott bilde av den gamle kirken også, nydelig ramme rundt den store dagen!

Guttemamma sa...

For en fltt og spesiell dåpsgave!! Og strikkeklærne under er nydleige!!
klem

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer mottas med takk

Related Posts with Thumbnails