tirsdag 12. juni 2012

Litt fra hagen

Litt blått og hvitt fra vår hage i dag.
Nydelig blå Agapanthus og skjønn blå Hortensia, og
litt hvit mini Azalea.



Planen min var å holde sommer blomstringen i blå/lilla og hvite nyansen denne sommeren.
...ikke alltid lett å holde seg til planen, det finnes jo så mye vakre blomster å velge i ;-)
Lett å la seg friste, så litt rosa har nok allerede sneket seg inn.
Men hvite erteblomster og hvite Susanne med det  
sorte øye er sådd, å spirer og gror.


Både Agapanthus og Hortensia er fullt mulig å få til å overvintre i krukker.
Setter man krukkene under tak, i en lun krok, gjerne inn mot husveggen, er
det gode sjanser for at de overlever vår kalde og våte vinter.
De som jeg viser bilder av i dag er ny av året, de fra i fjor
er ikke kommet så langt.




Vårt lille terrasse prosjekt er i avslutningsfasen, gleder meg veldig til å pynte og dille.
Litt nytt er kjøpt inn, blant annet en utrolig kul lykt fra Lady Burk, bilder kommer....
Lykten jeg har kjøpt kan du evt. ta en titt på  HER.
Jeg er så klar til å tenne lykter og puffe puter ;-)
.............
Måtte vi alle få mange, lange
sommerkvelder!

Smil og klem fra 

22 kommentarer:

Anonym sa...

Hei
Ja,nå ble jeg lykkelig :)
Så nydelige bilder av de skjønne blomstene!
(nå angrer jeg litt,skulle kjøpt hortensia jeg og)
men desto kjekkere er det jo at jeg kan glede meg over hvor fint det ble hos deg.Jeg sa til mannen at jeg har "lavbudskjett bed",he,he,men det er jo sant.Håper at jeg aldri blir lei av hosta... :)
Nå planlegger jeg å bestige bakketoppen og avlegge deg en visitt :)
God natt
Beste hilsen Britt

Jatte sa...

Hei på deg!:)

Nydelig blomst♥ virkelig vakker altså..

Ha en nydelig onsdag -
Klem Jatte♥:)

Lisette sa...

Elsker blomster,) man blir så glad av dem....

liven sa...

Nydelige bilder hos deg Monica :)

ha en fin onsdag!

Hjem & Glede sa...

Da sier jeg God morgen til deg Monica og takk for koselig hilsen;)
Dette ser lekkert ut,skjønne duse farger.
Ja,vi vil ha masse fine dager så vi kan dille og dalle litt i hagen.....


Sommerklem og smil
Camilla

fam gab sa...

Du og du for noen vakre blomster! Vil gjerne se flere bilder fra terrassen :)
Og lykten selvfølgelig!
Måtte sommervarmen snart komme for fullt, så vi virkelig får nytt utelivet!
Ha en flott dag, Monica! Alltid koselig å titte inn hos deg, og alltid så koselige kommentarer fra deg. Tusen takk :-)
Klem fra meg!

Ceropegia sa...

Mmmmm....herlige hege! Elsker hage!
Bed med fargetema er fint,gir ett helt annet uttrykk. rent. Stor og fin tallerkenhortensia. her har vi sommeren for kort,så skal hortensiaen blomstre igjen,så må vi nok ha sommer til langt utpå høsten.....;)Og det har vi IKKE. Misunner deg det milde været!!!

Ha en fin dag!

Toril sa...

Nydelige sommerblomster!
Takk for tipset om at Hortensiaen overlever
den kalde vinteren.. Det må prøves! :)
Håper dere få en flott sommer og får nytt
terrassen til det fulle!! :) Klem*

Anne på landet sa...

nyyyydelige blomsterbilder hos deg.Agaphantusen har jeg ikke sett før...Den var alldeles nydelig. Akkurat som hortensiaen som er en av mine absolutte favoritter.
TAKK for at du deler slike deilige glade blomsterbilder!

KLem fra Anne på landet.

Anonym sa...

Så nydelige blomster,elsker den fargen,vakker:)
Håper me kan få flotte sommerdager igjen,så kjekkt å pynte ute og kose seg på terassen og i Hagen:)

Fine dag til deg!
Klem

Kjersti sa...

Herlige bilder og vakre farger! Hortensia er en stor favoritt her også:) Deilig å pynte ute selvom sommerværet ikke er helt på topp. Klem fra meg

Ingrid sa...

Heisan!
Så herlige blomster! Agapanthus'en var fantastisk vakker. Vet ikke om jeg har sett en sånn för, men det er kanskje noe man må lete etter i plantebutikkene i sommer;)
Höres stilig ut å holde hagen i to-tre farger. Jeg har også ofte sånne ambisjoner. Vanligvis tidlig på våren. Men så skjärer det seg med det samme sommerblomstene begynner å komme i butikkene... (Du er nok mye mer prinsippfast enn meg;)
Malmö Garden Show var fantastisk, men der var litt for mange folk...
Kjekt at det kunne inspirere til idéer. Bare ta det du vi ha.
Ha en fin dag og klem!

Ingrid sa...

PS! Syns at Britt kan skjerpe seg og kjöpe seg en hortensia hvis hun vil ha en!!! (Det kan du hilse henne fra meg;))

Spirea sa...

Å, dette var virkelig vakre blomster!! Så nydelig det er med sånn lys blå-lilla farge, virkelig lekkert!! :) Og ja, vi er klare for sommeren nå - ikke sant? Nå er blomster og slikt på plass, nå vil vi tenne lys, fyre opp grillen og kose oss i de fine sofakrokene rundt om kring :) Jeg ønsker deg en nydelig onsdag og håper du har en god dag. klem til deg

HOUSE NR 12 sa...

Hei Monica!!
ÅÅ jeg gleder meg til å se når uteplassen deres er ferdig! Kommer til å bli så fint tror jeg... Lykten du har kjøpt er jo utrolig kul! ;)
Så flotte blomster du har! Du er jo så flink med blomster atte :) Agapantus er så fint, gleder meg til jeg kan fikse ute hos oss å få en slik på plass der.. :)
Vi sees i morgen! Ha en så fin dag videre1
Klem Henriette

Hverdagsglimt sa...

For noen nydelige blomster du har i hagen din:) Det er så herlig å oppdage nye blomster som en ikke har hørt eller sett før,agapanthus var jo ekstra nydelig,-tror jeg må se om jeg kan finne den på hagesenteret:) Takk for herlig innspirasjon og koslig hilsen inne hos meg:)
En flott onsdag ønskes deg også:)
Klem Linda:)

Thelma Louise sa...

Å så vakker den aga. Blomsten et :-) de andre også :-)
Akk det er forsømt utenfor kameralinsa sin rekkevidde :-)

Kos deg, her skinner sola :-)

Unknown sa...

Alltid så delikate bilder hos deg Monica. Så herlige blomster, agaspantus har jeg faktisk aldri sett før nyyyydelig er den.

Takk for tips om overvintring av hortensia, det skal prøves.

Klem fra Kari

Monique sa...

Wonderful flowers...

Fine Friminutt sa...

Nydelige blomster! Å ja, håper på mange deilige sommerdager - og kvelder:-) Ha en fin kveld, klem:)

Ingeborg sa...

Nydelige bilder, som alltid, og blomstene er bare vakre. Jeg satser på rosa og hvite blomster i år.

Fin torsdag til deg:)

ynde sa...

Nydelig Monica :) God helg til deg! Klem Kjersti

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer mottas med takk

Related Posts with Thumbnails