fredag 13. januar 2012

I mitt kjøkkenvindu


Et lite blomstertips fra meg i dag.
I mitt kjøkkenvindu er det kommet en liten smak av vår!
Hvite, vakre ranunkler lyser så fint opp i vintermørket.


Jeg er veldig glad i denne planten, både som snitt og potteplante.
Den er dessverre ikke så veldig holdbar, kan sammenlignes med en
bukett. Litt kravstor er den også..., men absolutt verdt er forsøk.
Alt for å skape litt vårstemning rundt meg, mine planter har stått
litt over en uke nå...


0-15 grader ikke akkurat stuetemperatur, jeg har satt mine kjølig om natten
for å forlenge holdbarheten.

Vil du lese mer om vakre ranunkler kan du klikke HER.
Mange vårfristelser i blomsterbutikkene nå, deilig å skape 
litt vårstemning, selv om det foreløpig bare er inne.
Nyt helgen!

Klem

26 kommentarer:

Lappeline ♥ sa...

Nydelige bilder av blomstene og kanskje det er slike jeg må kjøpe i morgen ....hadde tenkt en bytur i morgen og da er kjekt å ha blomster med seg hjem

En fortryllende fin helg til deg

Klem

liven sa...

Ranukler er nydelige!!

Ha en fin helg monica :o)

Jeanette sa...

herlige.-)men ikke lett å få tak i enda!var en runde ista men det eneste jeg fant var en bukett med veeeeeldig sterke farger....,men kanskje snart dukker de opp her også:-)

Elin | Draumesidene sa...

Åh! Sååå fine! Elskar ranunklar! Sjølv om dei er vanskelege å få til... kvite minner meg om peonar, og dei er jo andre yndlingsblomster...

Tusen takk for alle fine heldingar inne hos meg!

Største klemmen,
Elin :)

Anne på landet sa...

Veldig enig med deg - ranunkler er SÅ nydelige!
Du er så flink å sette det lekkert sammen.
Vakre bilder.
TAKK for inspirasjonen og god helg til deg.
Klem fra meg :o)

Anne på landet sa...

Veldig enig med deg - ranunkler er SÅ nydelige!
Du er så flink å sette det lekkert sammen.
Vakre bilder.
TAKK for inspirasjonen og god helg til deg.
Klem fra meg :o)

Anonym sa...

God helg Monica
Så flotte blomstene var -og så kjekt med leksjon om hvordan de helst vil ha det :)
Jeg har klippet blomstene av den flotte julerosen som står i hagen, og de har holdt seg veldi godt inne i vase. Koselig med blomster,ja! Det som ikke er så kjekt,er disse små fluene som følger med enkelte kjøpe blomster.
Gllleeeder meg til våren :))
Klem fra Britt

JeanetteCEB sa...

Nydelig.
Synd de ikke holder seg lenger.
Kjempefin blogg du har.
Ønsker deg en riktig så fin helg.
Klem fra Jeanette

Synnøve sa...

Så fine blomster.
Ranukler skal jeg kjøpe neste gang jeg skal fornye i vinduet på kjøkkenet. Tror aldri jeg har hatt det før.
Klem

Unknown sa...

De er vakre ♥
Men de overlever ikke lenge hos meg, må ha slike som klarer seg selv jeg, hehe:)
Ha en FIN helg!

Annfrid sa...

De er jo bare nydelige:-)

God helg til deg!

Klem Annfrid

Roser og Patina sa...

Åååh de var himmelsk vakre! Jeg elsker Ranunkler:))) Det er godt med noen blomster inne nå:) Ønsker deg en god helg. Klem Ellen.

Josefine sa...

Hvite Ranukler...såååå nydelig!

Det er kjekt å få blomster i hus etter jul, særlig noen som ikke er røde. Jeg var å kjøpte flere nye planter til huset i går, det liver opp i mørketiden. På mitt hagesenter hadde de Primula til 10 kr. stykke. Så nå står det seks stykker i glade farger i en stor skål på kjøkkenbordet:))

Ha en fortsatt fin helg!

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Hei og takk for positiv tilbake melding på mitt "syte"inlegg i går!!
ja, jeg skall prøve igjen en dag når jeg er mer opplagt. Fredagskveld var ikke den rette dagen c",)
Tror pinade jeg blir å føjge deg videre også, der er jo så masse spennende her inne hos deg, Klem Anna

loftkroken sa...

Nydelige ♥
Kjekt å omgi seg med flotte blomster :) Hjelper faktisk på humøret ;))

Klem Bente

Familien i Fjellborg sa...

Så lekre bilder og tusen takk for gode tips
ønsker deg en flott lørdag

klem anita s

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Nydelige ranukler :)
Ha ei fin helg du også!

Frieblonder sa...

Takk for koselig hilsen inne hos meg:)
De blomstene har jeg aldri hørt om, men de var kjempelekre! Og i følge bruksanvisningen din har jeg et perfekt rom også. Tror jammen jeg skal ut å shoppe litt "vår" til uka:)
Håper du får en flott søndag!
Klem fra Frieblonder

Rose Garden Malevik sa...

Hej Monica
Javisst e Ranunkler underbara.....nästan som rosor :)
å missa nu inte.,,,,,,

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter......
redan 71fina bloggar med....
VÄLKOMMEN:)
Håkan

De små øyeblikk sa...

Så herlige blomsterbilder... mmmMmmm lengter etter vår og lyse dager! Ha en flott søndag. -Klem KJersti-

Hannes favoritter sa...

Nydelige blomster!!! Takk for tips! Og tusen takk for koselig kommentar på bloggen min for et par uker siden (jeg har vært litt fraværende fra Bloggland de siste par ukene)!

Takk for titten, jeg kommer innom igjen.

Klem fra Hanne

Fjellets datter sa...

Takk for koselig besøk av deg for flere innlegg siden...beklager!
Det ser ut for at mange lengter etter vår nå...mens vi her nord venter på at solen skal komme tilbake...sånn at skiene kan taes frem!
Fortsatt god søndagskveld!
Klem fra Kristin

Rosemary and thyme sa...

Herlige og vårlige bilder fra deg.
Ranunkler er en av mine favoritter.

Klem Tove

Valmueplassen sa...

Så vakre blomster:-) Og så utrolig fint komponert. Ikke en kløpper der jeg, bruker photoscape, men finner ikke det der eller? Skulle så gjerne hatt en kolonne på hver side i bloggen, lik din. Syns det er fint! Har prøvd, men klarer ikke å få til jeg. Ha det fint!Klem fra meg:0)

En støvel og en sko sa...

Hei Monica,
Så fine bilder du har, og så fin blogg. Jeg har også lest innlegget ditt om hvordan man lager header. Jeg lastet ned PhotoScape for en tid siden, men har ikke tatt meg tid til å leke med det. Tusen takk for at du deler, og ha en fin helg.
Klem :-)

Fie`s hverdag sa...

Ranunkler er bare så nydelige :o)
Takk for koselig besøk på bloggen min, å supert innlegg med header. Nå ble det endelig ny på meg også...!! :o)
Å så fin blogg du har her. Kommer nok tilbake hit flere ganger.
Ønsker deg ei fin fin helg ;o)

Klem Fie

Legg inn en kommentar

Koselige kommentarer mottas med takk

Related Posts with Thumbnails